Co powinniśmy wiedzieć o reklamie wizerunkowej?

Mężczyzna pracuje na laptopie i tworzy reklame wizerunkową

Jedną z metod promocji jest reklama wizerunkowa, która ostatnimi czasy cieszy się coraz większą popularnością. Wiąże się to bezpośrednio z tym, że rozwiązanie to niesie ze sobą wiele zalet. Czym jest owa reklama wizerunkowa? W jaki sposób działa? Kiedy warto się na nią zdecydować? Jaki jest jej koszt? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Czym jest reklama wizerunkowa?

Reklama wizerunkowa to skuteczna metoda promocyjna, której efektem jest wzbudzenie zaufania wśród konsumentów. Sprawia, że firma wyróżnia się na rynku, stajemy się marką, która jest godna zaufania. W Internecie z reguły mamy do czynienia z banerami, atrakcyjnymi postami lub zdjęciami na różnorodnych portalach social media. Często łączy się to z popularnymi kampaniami w Google Adwords, ewentualnie Facebook Ads. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że kampanie mają na celu nie tylko ukazanie reklam, ale również zachęcenie do wykonania poszczególnych akcji, czego przykładem może być chociażby polubienie strony.

W jaki sposób działa reklama wizerunkowa?

Reklama wizerunkowa charakteryzuje się tym, że głęboko dochodzi do świadomości klienta. Jest ona w pewien sposób budowana w umyśle danego odbiory. Odbywa się to jednak bardzo stopniowo, jednocześnie subtelnie. W sieci specjaliści odrzucają krzykliwe bannery na korzyść niewielkiego loga firmy, które ukazuje się w danym miejscu w Internecie, przykładowo na stronie związaną z naszą branżą. Takowe logo nie wyróżnia się znacząco, często widoczne jest jedynie kątem oka, od czasu do czasu.

Kiedy warto zdecydować się na reklamę wizerunkową?

Reklamy wizerunkowe to świetne rozwiązanie dla firm znajdujących się w branży, która jest niemalże przesycona konkurencją. Alternatywnym rozwiązaniem są raczkujące biznesy i start-upy, które to budują swój wizerunek. Pamiętajmy, że reklama stricte sprzedażowa nie zawsze jest skuteczna, tym bardziej, jeśli dane przedsiębiorstwo nie jest znane.

Jaki jest koszt reklamy wizerunkowej?

Reklama wizerunkowa powinna stanowić około 10% całej kampanii Adwords. Jeśli nigdy wcześniej witryna nie była reklamowana, wówczas warto zdecydować się na usługę, która zagwarantuje niezbędny ruch na stronie. Trudno jest jednoznacznie wskazać jakiekolwiek wartości, jednakże minimalny koszt miesięczny oscyluje w granicach kilkuset złotych. Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji, wówczas warto zastanowić się nad podwojeniem stawki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.