Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Analiza odwiedzin strony internetowej

Pozycjonowanie stron to pojęcie obejmujące szereg działań z zakresu marketingu sieciowego. Jego podstawowym zadaniem jest wypracowanie dla danej strony internetowej jak najwyższej pozycji w Google. Na czym to konkretnie polega? Czym jest pozycjonowanie stron www i co warto o nim wiedzieć?

Co to jest pozycjonowanie – co trzeba wiedzieć?

Pozycjonowanie strony www to szereg czynności mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Nie jest to jednak wcale takie proste zadanie i aby to osiągnąć należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Istotny jest fakt, że pozycjonowanie stron internetowych to stosowanie sprawdzonych metod i technik (bizzit.eu), pozwalających na skuteczne osiągnięcie wyznaczonego celu.

Najczęściej do tych czynności wlicza się optymalizację strony, linkowanie czy wytworzenie treści wartościowych dla odbiorców, które tworzone są na bazie słów kluczowych. Pozwala to na zwiększenie przewagi nad konkurencją i pozyskanie nowej grupy odbiorców.

Zazwyczaj też określenia „pozycjonowanie strony” używa się zamiennie z terminem „SEO”, które mówiąc krótko, oznacza optymalizację stron pod wyszukiwarki internetowe.

Pozycjonowanie strony internetowej a SEO

Wiele osób uważa pozycjonowanie i SEO jako określenia tożsame, to znaczy, że mogą być one używane zamiennie, ponieważ dotyczą tego samego zagadnienia. Są zwolennicy i przeciwnicy tego stwierdzenia, niewątpliwe jest jednak to, że SEO jest częścią pozycjonowania i pozwala ono na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Niezależnie jednak od niuansów tych terminów, cel zawsze będzie ten sam – polepszenie wyników przy wyszukiwaniu i dążenie do jak najwyższej pozycji w Google. Innymi słowy, wpisując konkretną frazę w wyszukiwarce, zmierza się do tego, by dana strona znalazła się jak najwyżej, najlepiej w TOP10, czyli na pierwszej stronie, bo właśnie to najbardziej będzie interesowało odbiorców.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie strony odbywa się na kilka sposobów, zazwyczaj wlicza się do tego słowa kluczowe, tak zwane frazy, optymalizację samej strony internetowej, a także budowa odpowiednio dopasowanych i wartościowych treści. Te ostatnie mają przyciągnąć odbiorców, będąc jednocześnie odpowiedzią na ich realne potrzeby. Zalicza się do tego jakże rozsyłanie linków zewnętrznych (link-building), które jednak powinny być mocno zróżnicowane, aby nie zostać posądzonym o spamowanie. Pozwoli to na pobudzenie ruchu na stronie, co rzecz jasna bezpośrednio przekłada się na realne korzyści i zyski.

Co ważne – należy uważać przy pozycjonowaniu strony, ponieważ nieumiejętne zabranie się do tego grozić będzie nam nie tylko marnymi wynikami, ale i karą nałożoną przez Google za nieuczciwe praktyki. Może się to skończyć nawet blokadą strony i całkowitym usunięciu jej z wyników wyszukiwania.

Pozycjonować samodzielnie czy z pomocą firmy?

Do pewnego stopnia możliwe jest samodzielne pozycjonowanie strony internetowej, ma to jednak swoje ograniczenia. Po pierwsze potrzebna jest do tego odpowiednia wiedza, aby móc robić to dobrze, a po drugie fundusze – reklamując firmę, trzeba się liczyć z kosztami. Pomoc profesjonalnej firmy daje z kolei szersze możliwości i cały wachlarz korzyści. Zalicza się do tego między innymi zyskanie wartościowego ruchu na stronie, pomoc i doradztwo specjalistów, możliwość przeanalizowania rynku pod kątem konkurencji czy lepsze zoptymalizowanie własnej strony. Przede wszystkim jednak pozwoli to na oszczędzenie czasu, który można poświęcić w lepszy sposób – przez zajęcie się firmą i jej rozwojem.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Tak naprawdę koszty pozycjonowania będą zależały przede wszystkim o cennika danej agencji reklamowej. Od razu jednak trzeba powiedzieć – dobre i skuteczne pozycjonowanie nie jest ani szybkie, ani tanie i trzeba się tutaj liczyć z wyższymi kosztami. Owszem, można próbować zaoszczędzić, jednak będzie to duże ryzyko, które może zakończyć się klapą dla działalności firmy i zaszkodzić jej wizerunkowi w sieci. Co ważne, działania SEO nie są jednorazowe – raz osiągnięta pozycja nie jest dana na stałe, co za tym idzie, konieczne jest systematyczne dbanie o swoje interesy i widoczność w wyszukiwarce.

Inna sprawa to działanie Google – często zmienia ono swoje algorytmy, dzięki czemu staje się coraz dokładniejsze w ustalaniu najbardziej wiarygodnych i wartościowych stron w swoim rankingu. Bez odpowiedniej wiedzy, ciężko jest osiągnąć wyznaczone cele i sprostać rosnącym wymaganiom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.