Czym jest reklama w Internecie?

Marketing w Polsce budził się powoli, jednak gdy już nadszedł, z miejsca zmienił postrzeganie świata. To chyba jednak znak rozpoznawczy całego ostatniego dziesięciolecia dwudziestego wieku. Wraz z nim (tym dziesięcioleciem), przywędrował do nas Internet.

Połączenie reklamy, która pojawiała się już od początku dekady, z internetowymi serwisami trochę zajęło. Ale dziś nie sposób wyobrazić sobie dobrze funkcjonującego pionu marketingowego bez Internetu. I jego narzędzi…

Pop-up

To specjalne, wyskakujące okienka, które mają zachęcić nas do zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Jest to unikatowa forma reklamy internetowej, która rozwinęła się właśnie dzięki mobilności i złożoności (rzecz można – wielopoziomowości) przestrzeni sieci wirtualnej.

Artykuł sponsorowany

Taka forma reklamy w Internecie, która pojawiła się już od samego początku, a swoje źródło ma oczywiście w prasie. Tam widnieje już niemalże od jej początków. Nie inaczej jest z artykułami w Internecie, z tym że one są jeszcze częstsze, gdyż przestrzeń, w której powstają nie jest tak rygorystycznie ograniczana.

Billboard / banner

Być może wielu z Was kojarzy te nazwy z przestrzeni miejskiej, stadionowej, koncertowej – w każdym razie publicznej. I dobrze! Z tym, że są to właśnie internetowe formy reklamy, które pojawiają się na co drugiej stronie i na co drugiej wyświetlają różnorodne informacje. Banery i billboardy pojawiły się na długo przed technologicznie zaawansowanymi ekranami ledowymi. W Internecie jednak mogą rozwinąć skrzydła i prezentować jeszcze więcej.

SPAM – mailing

Typowo internetowa działalność. Kiedyś jednak występowała (a właściwie dziś zdominowała przestrzeń listów realnych) jako koperta z logo w naszej skrzynce. Dziś tak samo wygląda nasza skrzynka mailowa. A właściwie jeszcze gorzej, przez co staje się zmorą każdego użytkownika. Rzadko przynosi też efekty.

To co wydaje się być typowo internetowe, wcale takie nie musi być, jednak z pewnością Internet jest doskonałą przestrzenią dla marketingowców i dla twórców przeróżnych reklam, które zawładnęły naszymi umysłami na dobre.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *