Dlaczego warto uczestniczyć w programie partnerskim?

Biznesmen korzystający z oprogramowania AVG

Programy partnerskie są sposobem na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Polegają na promowaniu / polecaniu produktów firmy w zamian za prowizję od sprzedaży. By zostać ich uczestnikiem zazwyczaj nie trzeba spełniać wygórowanych kryteriów. Wystarczy aktywność w Internecie i prowadzenie własnego kanału na jednym z popularnych portali społecznościowych (takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) lub pisanie bloga.

Kogo szukają firmy?

Współpracownikiem w programie partnerskim może zostać każdy, kto jest trendsetterem i influencerem mającym swoich czytelników. Jego zadanie polega na promowaniu i polecaniu produktów firmy, z którą nawiązuje współpracę. Bardzo często firmy zostawiają influencerowi wolną rękę jak to robić, bazując na jego kontaktach i doświadczeniu.

Zdarza się jednak też tak, że wymogi są bardziej konkretne. Firma oczekuje określonego rodzaju tekstu lub materiału filmowego, a także prosi o przekazanie konkretnych informacji.

Jakie korzyści można mieć z programów partnerskich?

Programy partnerskie to współpraca zadowalająca obie strony. Firma uzyskuje dostęp do potencjalnych klientów, którzy znacznie chętniej bazują na opinii influencera niż na opisach produktu lub jego ocenach. Tym samym program partnerski ułatwia jej dotarcie do osób zainteresowanych marką lub rodzajem produktów.

Dla influencera taka współpraca to możliwość zarobienia na swojej pasji czyli np. blogu, kanale social media lub koncie Instagram / Facebook. Bardzo często firmy nagradzają również swoich partnerów dodatkowymi materiałami promocyjnymi, rabatami na zakupy oraz przesyłają im próbki lub produkty do testowania.

Jak wyglądają zarobki w programie partnerskim?

Większość programów opiera się na systemie prowizyjnym. Oznacza to, że wysokość zarobków zależy od skuteczności przekonywania influencera: umiejętności przyciągnięcia swoich czytelników i zachęcenia ich do zakupu określonego produktu. Od każdej sprzedaży z polecenia otrzymuje on określony procent ceny.

System automatycznie zlicza ilość kliknięć pochodzących z jego strony lub kanału i tworzy podsumowanie na koniec okresu rozliczeniowego. Na podstawie tych statystyk wypłacane jest wynagrodzenie. Jego wysokość w dużej mierze zależy od samego influencera: tego czy aktywnie promuje produkty firmy, z którą podjął współpracę i czy udaje mu się przekonać swoich czytelników do ich zakupu.

Nic nie stoi na przeszkodzie by brać udział w wielu programach partnerskich naraz. Dzięki temu osoby aktywne w Internecie mogą zarabiać na swojej pasji wykorzystując blog, stronę lub kanał social media do promowania wybranych marek. Coraz większa popularność programów partnerskich i rosnące zainteresowanie film taką formą promocji sprawia, że łatwo wybrać program pozostający w zgodzie z wartościami autora i tematyką prowadzonego przez niego kanału.

___

Artykuł powstał dzięki CORE – polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG.

Dowiedz się więcej o CORE – program partnerski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.