Jak założyć stronę www w Niemczech?

Projektowanie stron internetowych

Jeśli w wyszukiwarce wpisałeś hasło „Zakładanie strony internetowej Niemcy” z całą pewnością przymierzasz się do skierowania swojej działalności do naszych zachodnich sąsiadów. Być może chcesz rozwinąć istniejący biznes na rynek niemiecki, a być może myślisz o czymś zupełnie nowym. Zastanawiasz się jak zaprojektować odpowiednią witrynę? Przychodzimy z pomocą i garstką cennych rad.

Niemiecka domena

Po pierwsze – domena. Zasady doboru domeny są podobne do tych, którymi kierujemy się w Polsce tzn. wybieramy nazwę, która łatwo zapadnie w pamięć i będzie skorelowana z typem produktu, który oferujemy. Ale zasadnicza różnica znajduje się przede wszystkim w rozszerzeniu domeny. Na rynku niemieckim używamy domen zakończonych „.de”. Jest to bardzo ważne, bo dla niemieckiego klienta to sygnał, że domena jest rodzima a tym samym bardziej wiarygodna. Po drugie jej nazwa. Z pewnością Niemcowi łatwiej będzie zapamiętać nazwę „kuchen” (od Küchen) niż kuchnie, dlatego warto skonsultować nazwę z osobami biegle posłującymi się językiem niemieckim.

Typowy Niemiec przestrzega zasad

Po drugie, określ do jakiego klienta chcesz dotrzeć. To istotne zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Warto mieć na uwadze jednak pewne swoiste cechy narodu niemieckiego. Niemcy są przyzwyczajeni do ładu, porządku i prostoty. W takim duchu są wychowywani. Szczególną uwagę przywiązują także do przestrzegania prawa. Dlatego warto to uwzględnić przy projektowaniu strony. Ważne jest by w witrynie pojawiły się odpowiednie informacje podnoszące wiarygodność strony takie jak Impressum, BDO, a w regulaminach odpowiednie, wymagane prawem zapisy. To zwiększy zaufanie do firmy, ale także ustrzeże  przed wysokimi karami finansowymi.

Z kolei pod względem estetycznym warto postawić na harmonijne rozwiązania bez nadmiaru treści, grafik, tak by klient mógł sprawnie poruszać się po stronie i szybko odnajdywać to czego szuka. W przypadku budowy strony lepiej sprawdzą się tutaj klasyczne rozwiązania.

Wiele kultur

Po trzecie, pamiętaj o wieloetniczności.  Z uwagi na swoją historię Niemcy przykładają duży nacisk na uwzględnienie różnych nacji, które na dobre zamieszkały w ich granicach. Stąd też przy zamieszczaniu treści i grafik warto uwzględniać także ten element.

Oczywiście SEO

Po czwarte: SEO. W przypadku stron internetowych pozycjonowanie jest niezwykle ważną kwestią. Nie ma znaczenia, czy działamy na rynku polskim, niemieckim, francuskim czy chińskim. Zadbanie o tę kwestię sprawi, że z naszej oferty skorzysta więcej klientów, a to przełoży się na wymierne korzyści finansowe. W tym punkcie jednak możemy sporo zyskać korzystając z polskich firm, które świadczą usługi SEO i pozycjonują strony niemieckie. Koszty jakie poniesiemy z pewnością będą niższe niż te, które musielibyśmy ponieść korzystając z agencji w Niemczech. A to sprawi, że mamy szansę być o krok przed konkurencją. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.