Na czym polega remarketing?

Sklep komputerowy

Rynek marketingu internetowego jest ciągle udoskonalany. Wiele osób korzysta już z jego potencjału i czeka na kolejne nowinki. Jednym z narzędzi po które sięgają marketingowcy to remarketing.

Wyjaśnienie pojęcia

Remarketing to jedna z metod , która pomaga nam dotrzeć do klientów zainteresowanych naszą ofertą. Na co dzień większość z nas zauważyła jego istnienie. Efektem tego typu działań, są reklamy które wyświetlają się użytkownikom po opuszczeniu danej strony, szczególnie e-sklepu.

Zasady działania

Istnieje kilka kroków, które są niezbędne do korzystania z remarketingu. Podstawą jest instalacja specjalnych skryptów na naszej witrynie. Pamiętajmy, by zamieścić je na każdej podstronie. Ich głównym zadaniem będzie zapisywanie tak zwanych plików coockie. Kolejnym etapem jest skorzystanie z panelu Google AdWords. To właśnie tam możemy ustawić kampanię remarketingową. Dzięki wielu dostępnym opcjom, przekaz może być skierowany do ściśle określonej grupy docelowej. Co więcej, kampanię tego typu możemy stworzyć także na Facebooku, dzięki platformie Facebook Ad Exchange. Niestety niesie to za sobą pewne ograniczenia, ale mimo to warto przetestować i tę opcję.

Wiele zalet

Działania marketingowe w Sieci bez wątpienia mają wiele zalet. Remarketing również. Głównym plusem wykorzystania tego narzędzia jest oczywiście fakt, że trafiamy z przekazem do osób, które już są potencjalnie zainteresowane naszymi usługami. Dodatkowo, dzięki wcześniej wspomnianym skryptom możemy dowiedzieć się kiedy klienci zrezygnowali z zakupu. Być może mieli jakiś problem podczas całego procesu? Jeśli sytuacja będzie się zdarzać, warto sprawdzić wszystkie etapy zamówienia.

Samodzielnie, czy z pomocą?

Dla niektórych, samodzielne prowadzenie działa remarketingowych może być zbyt trudne, przynajmniej na początku dobrze jest współpracować z zewnętrzną agencją, na przykład Fabryką Marketingów. Wsparcie jest bardzo ważne, szczególnie dla osób które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *