Aktywna wiosna – pomysły na treningi dla każdego!

Mężczyzna biegnie drogą w wygodnych butach

Artykuł partnera.

Coraz dłuższe dni oraz słabnące mrozy to niechybny znak, że nadchodzi wiosna. Nie ma lepszego momentu, aby wrócić do regularnych treningów lub rozpocząć pracę nad swoją sylwetką – w szczególności, jeżeli chcemy przygotować ciało na letnie wakacje oraz wizyty na plaży. Jakie rodzaje ćwiczeń będą dla nas najlepsze? Poniżej przedstawiamy propozycje dla początkujących oraz bardziej zaawansowanych miłośników ruchu.

Bieganie – dyscyplina stara jak świat

Trudno przecenić wpływ regularnego biegania na nasz organizm – dotyczy to w istocie wszystkich rodzajów opisanych tu aktywności. Poprawa kondycji, wzmocnienie układu krążeniowego i oddechowego to tylko nieliczne zalety joggingu. Ogromną zaletą ćwiczenia w ten sposób jest niewielka ilość potrzebnego sprzętu, która ogranicza się do wygodnego i ciepłego ubrania oraz odpowiedniego obuwia. Buty New Balance to świetny wybór dla amatorów biegania, którzy potrzebują solidnego podparcia dla stopy i amortyzacji podczas treningów na twardej nawierzchni. Jeżeli nie możemy lub nie chcemy biegać na świeżym powietrzu, dobrą alternatywą jest bieżnia. W tym wypadku warto wybrać buty o nieco cieńszej podeszwie, gdyż maszyna oferuje znacznie lepszą amortyzację niż asfalt.

Nordic walking – więcej niż spacer

Nordic walking to dyscyplina, która w ostatnich dekadach zdobyła miliony fanów na całym świecie. To wspaniały wybór dla osób, które nie mogą biegać lub dopiero przygotowują ciało do bardziej wymagających ćwiczeń. Trening obejmuje marsz – wolniejszy od biegu, ale szybszy od spacerowania – podczas którego odpychamy się kijkami od podłoża. Taki zestaw ruchów angażuje nie tylko mięśnie dolnej części ciała, ale również plecy oraz ramiona, co sprawia, że nordic walking jest świetnym ćwiczeniem ogólnorozwojowym.

Kalistenika – proste ćwiczenia, wielki efekt

Chociaż nazwa może wydawać się obca, z kalisteniką spotkał się każdy. Mowa o ćwiczeniach, które są wykonywane z obciążeniem ciała. Zaliczają się do nich pompki, przysiady, brzuszki, a także podciągnięcia oraz szeroki wybór innych aktywności. Ogromną zaletą kalisteniki jest fakt, że zawsze dysponujemy niezbędnym ekwipunkiem do ćwiczeń, czyli własnym ciałem. Naturalnie obecność drążka, piłki lub stołka jest pomocna, ale ich brak nie przekreśli naszych planów. Kalistenika nie tylko pozwala zaangażować całe ciało, ale również skupić się na ćwiczeniach rozbudowujących masę mięśniową lub spalanie tłuszczu bez wychodzenia z domu.

Jazda na rowerze – kondycja tam i z powrotem

Niezależnie od tego, czy mowa o wycieczkach w plener, czy „wykręcaniu” kilometrów na siłowni, jazda na rowerze to znakomity sposób na spalenie zbędnych kilogramów oraz poprawę kondycji. Kolarstwo pozytywnie wpływa na układ krwionośny i oddechowy, a także wydatnie rozwija mięśnie dolnej części ciała. To także świetny sposób przemieszczania się po okolicy. Rower daje okazję do połączenia treningów ze zwiedzaniem podczas wakacyjnych lub weekendowych wyjazdów. Musimy jednak zadbać o stan techniczny roweru i upewnić się, że opony, hamulce oraz łańcuch zapewnią nam maksimum bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.