Zadbaj o relacje z klientami z mobilnym systemem CRM

Mobilny system CRM dla firm

Chcesz zapewnić swoim klientom jak najlepszą obsługę? Postaw na system CRM. Teraz możesz wdrożyć go także we wersji mobilnej. Dlaczego warto?

Zarządzanie relacjami klientami, czyli customer relationship management, w skrócie CRM, ma dzisiaj bardzo duże znaczenie. Takie procesy można realizować także poprzez dedykowane oprogramowanie CRM, za pomocą którego pozyskiwanie i obsługa klientów stają się jeszcze efektywniejsze. Teraz takie programy można wybrać także w wariancie mobilnym. Co warto o nich wiedzieć? Jakie oferują funkcje? Jakie korzyści związane są z ich zastosowaniem?

Do czego służą systemy CRM?

Zadowoleni klienci pozwalają firmie na efektywny rozwój, dlatego dbanie o ich satysfakcję powinno mieć kluczowe znaczenie w każdej firmie. Do tego celu używane są systemy CRM, które zapewniają dostęp do szerokiej gamy narzędzi wspomagających budowanie relacji z klientami.

Poprzez oprogramowanie CRM firma może łatwo gromadzić wartościowe dane na temat swoich klientów, między innymi związane z podejmowanymi przez ich decyzjami zakupowymi, aby dzięki temu uzyskać jeszcze lepsze efekty w ich obsłudze.

CRM może wtedy wspierać przedsiębiorcę na trzech etapach:

  1. Pozyskiwanie nowych klientów – prowadzenie działań w ramach marketingu, promowanie produktów odpowiadających potrzebom odbiorców.
  2. Sprzedaż – za pomocą systemu CRM firma może efektywniej sprzedawać produkty oraz usług, ponieważ ma dostęp do danych pomocnych w finalizacji transakcji, między innymi związanych z dotychczasową historią zakupową klienta, jego potrzebami.
  3. Obsługa posprzedażowa – ponadto systemy CRM pozwalają także na prowadzenie skutecznej obsługi posprzedażowej, co odnosi się do kwestii jak serwis, zwroty, reklamacje, sprzedaż produktów komplementarnych.

Wobec tego oprogramowanie CRM może zadbać o obsługę klienta kompleksowo, aby dzięki temu zapewnić mu jeszcze większą satysfakcję ze współpracy z firmą i zwiększyć szansę na powrót do jej usług czy produktów.

Dlaczego warto wdrożyć mobilny CRM?

Obecnie na rynku dostępna jest pełna gama systemów CRM, wśród których dostępny jest także mobilny CRM. Pod tym terminem znajduje się oprogramowanie CRM, które wykorzystuje technologię cloud computing, czyli chmury obliczeniowej. Dzięki temu mobilny CRM pozwala na dostęp do narzędzi i bazy danych online.

Taka forma oprogramowania niesie ze sobą wiele korzyści, wśród których znajdują się między innymi:

  • Łatwy dostęp do systemu CRM w dowolnym miejscu i czasie – wystarczy tylko komputer albo smartfon z dostępem do internetu.
  • Większe bezpieczeństwo dla danych, ponieważ są one przechowywane na zewnętrznym serwerze, dlatego nie ma wtedy ryzyka jego utraty na skutek awarii komputera firmowego.
  • Dostęp do rozbudowane gamy narzędzi – systemy CRM w chmurze zapewniają taką samą funkcjonalność jak systemy, które dostępne są w wersji desktop, czyli do instalacji na komputerze.
  • Brak potrzeby prowadzenia aktualizacji – systemy działające w chmurze aktualizowane są bezpośrednio na serwerach, dlatego użytkownik ma pewność, że zawsze korzysta on z aktualnej wersji oprogramowania.
  • Działają na różnych sprzętach – mobilny CRM, w zależności od systemu, może być używany na różnych urządzeniach, między innymi na komputerach, tabletach, smartfonach z systemami operacyjnymi Android, iOS.

Te zalety powodują, że oprogramowanie CRM działające mobilnie może być odpowiedzią na potrzeby każdej firmy. W szczególności jednak sprawdzi się ono w tych przedsiębiorstwach, które prowadzą obsługę klienta poza biurem czy sklepem, ponieważ pozwalają na dostęp do kluczowych danych w dowolnej lokalizacji.

Gdzie zamówić oprogramowanie CRM dla firmy?

Aktualnie systemy CRM dostarczane są przez wiele firm, dlatego przed zdecydowaniem się na wdrożenie warto zapoznać się z różnymi ofertami, aby znaleźć dla siebie najkorzystniejszą opcję pod kątem sposobu obsługi oraz dostępnych funkcji.

Wdrożenie oprogramowania CRM, także w formie mobilnego CRM, może być zatem przyszłościową inwestycją, by zadbać o jak najwyższą jakość obsługi klienta!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.