W jaki sposób zwiększyć sprzedaż? Jeśli próbowałeś wielu sposobów, ale w dalszym ciągu wyniki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące, spróbuj technik cold calling. Czym jest cold calling? Wyjaśniamy w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury!
W celu zwiększenia sprzedaży wykorzystuje się wiele metod. Czy wykorzystałeś już wszystkie sposoby, ale w dalszym ciągu chciałbyś pozyskać więcej nowych klientów? Koniecznie sprawdź, co to jest cold calling! Gwarantujemy, że dzięki tej metodzie uda Ci się jeszcze bardziej zwiększyć swoją sprzedaż! W niniejszym artykule wyjaśniamy, czym jest cold calling, jakie techniki cold callingu warto znać i jakie są właściwie zalety tej metody.
Co to jest cold calling?
Standardowy cold calling to tak zwane “dzwonienie na zimno” do klientów. Wiąże się to z tym, że wykonuje się telefon do potencjalnego klienta, właściwie bez jego zgody. I chociaż metoda ta nie cieszy się dobrą opinią – mało kto lubi przecież tego rodzaju połączenia – to warto jednak wdrożyć ją do swojej firmy. Dzięki cold calling możemy bez problemu nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. To skuteczna metoda, która sprawdz się szczególnie w takich branżach, gdzie konkurencyjność jest stosunkowo wysoka. Poza szybkim i skutecznym dotarciem do odbiorcy zaletą cold callingu jest równie szybka sprzedaż. Jak to możliwe? Wystarczy odpowiednia strategia i jak najbardziej przemyślane działanie.
Skuteczny cold calling – techniki, które warto poznać
Cold calling nie ma zbyt dobrego PR-u, ale nie oznacza to, że nie warto wdrożyć go w swojej firmie. Aby metoda da była jak najbardziej efektywna, należy – jak już wspominaliśmy – zaplanować dobrą strategię i działanie. Mamy tutaj na myśli oczywiście technikę rozmowy, odpowiednie dobranie bazy oraz równie odpowiedni skrypt. W przeciwieństwie do wielu firm nie warto stawiać większą ilość połączeń nad ich jakością – a wręcz przeciwnie. Jakość jest zawsze skuteczniejsza.
Jesteś zainteresowany wdrożeniem cold callingu do swojej firmy? Jest kilka technik, z którymi warto zapoznać się już na samym początku. Po pierwsze ważne, by osoby wykonujące połączenia, posługiwały się językiem korzyści. Nie wystarczy tylko opisać produkt. Ważne, by podkreślić jak jego zalety i parametry wpłyną na codzienne użytkowanie.
Do łatwego zdobycia klientów poleca się także używać liczb oraz twardych danych. Pracownik wykonujący połączenie powinien operować nie tylko konkretnymi liczbami, ale właśnie twardymi danymi związanymi z usługą czy produktem. Oprócz tego ważne są także konkretne przykłady. Sprzedawca powinien bez problemu pomóc odbiorcy przywołać odpowiednie sytuacje, dzięki którym ten drugi będzie mógł sobie odpowiednio wyobrazić dany produkt.
Sprzedając telefonicznie jakiś produkt, warto również przygotować się na ewentualne obiekcje. Chodzi o to, by bez problemu rozwiać wątpliwości naszego potencjalnego klienta.
Kolejną techniką – jedną z najważniejszych właściwie – jest reagowanie natychmiastowe na potrzeby klienta. Sprzedawca powinien dokładnie słuchać odbiorcy i umieć stworzyć dla niego odpowiednie rozwiązanie, które ostatecznie go usatysfakcjonuje.
Zalety cold callingu
Do zalet cold calling zalicza się przede wszystkim szybkość działania. Odpowiednio przeszkolony sprzedawca może nawet w ciągu pierwszej minuty zainteresować potencjalnego klienta swoim produktem. Jak już wspominaliśmy, cold calling jest świetnym rozwiązaniem w branżach, gdzie mamy do czynienia z dużą konkurencją. Z cold callingu korzysta – na przykład – branża ubezpieczeniowa czy telekomunikacyjna.
Czas skracają także specjalne oprogramowania do cold callingu, wyposażone w przeróżne funkcje – np. kolejkowanie połączeń czy bezproblemowe przełączanie rozmów do pracowników, które specjalizują się w konkretnym temacie.
Oprócz tego wiele marek, które już wdrożyły cold calling w swoich firmach, za zaletę uważa także niskie koszty, które wiążą się z dotarciem do potencjalnych klientów. Jest to więc jeden ze skuteczniejszych, a przy tym tańszych sposobów na pozyskiwanie klientów, którzy będą chcieli skorzystać z twojej oferty. Więcej informacji na temat cold callingu uzyskasz od firmy, która może wdrożyć to rozwiązanie w twojej firmie.