Czemu branding jest ważny i jak zbudować świadomość marki?

Branding praca zespołowa

Przedsiębiorcy często zapominają o tym, jak ważne jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Artykuł wyjaśnia krótko, czym jest branding i jak stworzyć u klienta świadomość marki.

Branding

Oznacza wszystkie techniki marketingowe utrwalające pozytywny wizerunek twojej firmy i przedsiębiorstwa lub marki, którą tworzysz. Przekaz, który wysyłasz konsumentom musi być spójny. Ważna jest także grupa docelowa przez którą masz być rozpoznawany.

W najprostszym tłumaczeniu branding to twoja firmowa reputacja, który wpływa na to, jak postrzegają cię klienci i czy masz szansę na to, by z tego powodu wybrali twój produkt. Budowanie więzi z potencjalnymi i przyszłymi klientami to szereg działań marketingowych, na które składają się: stworzenie logo, sloganu reklamowego, strony internetowej i wszystkich związanych z tym aplikacji, wzorów materiałów reklamowych, wizytówek, kart biznesowych i wszystkich pozostałych rzeczy, które w jakiś sposób są związane z twoim biznesem.

Jednak sama identyfikacja wizualna nie wystarczy do zbudowania świadomości marki. Niezbędnymi elementami są również: sztab specjalistów którzy zadbają o poziom merytoryczny firmy oraz zaplecze public relations do utrwalania pozytywnego wizerunku. Chodzi tu głównie o spotkania branżowe, handlowe, promowanie wizerunki na konferencjach i targach. Dzięki PR klienci i odbiorcy poznają nas nie tylko jako firmę, ale jako profesjonalistów z pasją i znajomością tematu.

Jak zatem zacząć budować świadomość marki wśród odbiorców?

Budowanie świadomości marki w internecie

Świadomość marki, jeśli posiadamy sklep internetowy lub prowadzimy inną działalność wyłącznie przez internet jest trudniejsza. Konsument wybiera podświadomie tylko te marki, które ceni i zna, dlatego należy podjąć działania, dzięki którym stworzysz odpowiedni wizerunek.

Pierwszym krokiem twoich działań powinno być określenie grupy docelowej, zawierającej takie dane jak płeć, wiek, zainteresowania, zawód oraz miejsce zamieszkania. Jak określić grupę docelową? Najłatwiej jest przeprowadzić badania marketingowe.

Kolejnym krokiem jest zastanowienie się nad nazwą swojej firmy oraz strony internetowej: musi kojarzyć się z wykonywaną przez ciebie działalnością, to, czy będzie nazwa polska, czy obcojęzyczna i czy będzie łatwa do zapamiętania.

Kolejną sprawą jest wygląd interfejsu strony. Informacje powinny być aktualizowane na bieżąco i przyjemne od strony wizualnej. Ważniejsze od przyjemnego wrażenia wizualnego powinien być łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych dla klienta informacji.

Powinieneś również postarać się o to, aby jakość twoich usług lub towarów, które oferujesz była najwyższej jakości. Na nic zda się piękna witryna internetowa, jeśli produkty są wątpliwe. Nie należy również naginać rzeczywistości. Co za tym idzie, twoim priorytetem powinno być również dbanie o klienta. Odpowiednie podejście wzbudzi wdzięczność i dobre opinie, które przełożą się na realną sprzedaż. Pomogą ci w tym media społecznościowe, które poszerzą znajomość twojej działalności.

One Comment on “Czemu branding jest ważny i jak zbudować świadomość marki?”

  1. Razem ze wspólnikiem oddaliśmy branding w ręce świetnej agencji, zaufaliśmy i już widać efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.