Artykuł partnera.
Prowadzisz biznes, w którym przyjmujesz płatności od klientów, ale wciąż nie zdecydowałeś się na zainstalowanie terminala płatniczego? Obawiasz się dodatkowych kosztów albo tego, że obsługa urządzenia będzie skomplikowana? Niepotrzebnie! Przeczytaj artykuł i poznaj pięć argumentów za tym, że warto udostępnić klientom obsługę transakcji bezgotówkowych.
Terminal płatniczy w firmie – obowiązek czy szansa?
Niezależnie od tego, jakie towary i usługi sprzedajesz, klienci oczekują umożliwienia im wykonywania płatności bezgotówkowych. Do płacenia coraz rzadziej wykorzystują gotówkę, korzystają za to już nie tylko z klasycznych kart płatniczych, lecz także telefonów, zegarków, specjalnych breloków czy BLIKA. Pozbawieni możliwości regulowania zobowiązań w ten sposób – mogą zupełnie zrezygnować z korzystania z Twoich usług i zdecydować się na ofertę konkurencji, która ma już terminal płatniczy.
Sprawdź sam, dlaczego warto dołączyć do bezgotówkowej rewolucji już teraz.
1. Klienci preferują płatności bezgotówkowe
Badanie NBP pokazało, że w 2020 roku większość transakcji w Polsce wykonanych została bezgotówkowo*. Co więcej, 64% Polaków twierdzi, że najczęściej wybierana przez nich forma płatności, to właśnie karta płatnicza*. Trend odchodzenia od fizycznego pieniądza będzie się nasilał, a przedsiębiorstwa, które nie będą mieć terminala płatniczego, stracą na znaczeniu. Klienci lubią wygodę i lubią mieć wybór: jeśli będą musieli zmieniać swoje przyzwyczajenia i korzystać z bankomatu, by załatwić coś w Twoim punkcie, prawdopodobnie pójdą do konkurencji.
2. Terminal płatniczy może być zintegrowany z systemem kasowym lub kasą fiskalną
Dzięki temu informacja o kwocie transakcji automatycznie przekazywana jest do terminala płatniczego. Kasjer nie musi wpisywać kwoty ręcznie, co przyspiesza proces płacenia i czyni go bezpieczniejszym. PolCard from Fiserv zapewnia integrację terminala płatniczego ze wszystkimi modelami kas fiskalnych online i ponad 190 systemami kasowymi.
3. Terminal płatniczy to wygodne i bezpieczne rozwiązanie
Wydawanie reszty, przeliczanie drobnych, przechowywanie pieniędzy, konwojowanie ich do banku… zarządzanie gotówką może być wyzwaniem – zarówno dla Ciebie, jak i pracowników. Tymczasem płatności bezgotówkowe okazują się dużo szybsze (transakcja zbliżeniowa to tylko kilka sekund!), wygodniejsze i bezpieczniejsze.
4. Możesz mieć terminal płatniczy za darmo
Program Polska Bezgotówkowa powstał, by upowszechniać wśród przedsiębiorców płatności bezgotówkowe. Jeśli prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo i przez ostatni rok nie udostępniałeś klientom płatności bezgotówkowych, możesz dołączyć do Programu i odebrać terminal płatniczy za darmo. Nie będziesz ponosił kosztów do czasu osiągnięcia obrotu na terminalu w wys. 42 tys. zł w skali 5 miesięcy. To świetna opcja, by wypróbować płatności bezgotówkowe i sprawdzić, że to coś dla Ciebie!
5. Możesz skorzystać z usług dodatkowych oferowanych razem z terminalem płatniczym
Jeśli zdecydujesz się na terminal płatniczy od PolCard from Fiserv razem z urządzeniem dostaniesz też dostęp do szeregu przydatnych usług dodatkowych, które usprawnią prowadzenie biznesu, pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zatrzymać przy sobie tych obecnych. Wśród oferowanych udogodnień są m.in.:
- umożliwienie klientom wpłacania i wypłacania gotówki,
- możliwość zasilenia konta telefonu za pomocą terminala płatniczego, wprowadzanie programów lojalnościowych,
- dostęp do platformy raportowej online.
Płatności bezgotówkowe w punktach handlowo-usługowych to nie pieśń przyszłości, ale konieczność tu i teraz. Odkładanie w czasie decyzji o posiadaniu terminala płatniczego sprawia, że zostaniesz w tyle podczas wyścigu o serca i portfele klientów, ale też odbierasz sobie szansę na czerpanie dodatkowych korzyści wynikających z posiadania terminala płatniczego.
* Raport NBP „Zwyczaje płatnicze w Polsce w 2020 roku”.
* Badanie „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków”.