Podstawą budowania pozytywnego wizerunku marki jest pozyskiwanie opinii. Zbiór recenzji jest źródłem wiedzy dla klientów. Pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych i sprawia, że klient jest skłonny zaufać firmie. Konsumenci coraz częściej korzystają z zamieszczonych opinii. Chcą znaleźć ofertę, która będzie spełniać ich oczekiwania. Śledząc komentarze dotyczące produktów, mogą przekonać się, czy warto kupić daną rzecz. Ponadto z recenzji konsumentów właściciele przedsiębiorstw dowiadują się o oczekiwaniach klientów oraz wadach i zaletach swojej oferty.
Czym są opinie w Google?
Nazywa się tak wystawiane recenzje konsumentów, którzy opublikowali swoją ocenę w wizytówce Google. Wizytówka w Google Maps jest zbiorem najważniejszych informacji o danej firmie. Oceny mogą dotyczyć: produktu, usługi lub samej firmy. Opinie w Google może dodać każdy w dowolnym czasie. Wystarczy posiadać konto Google, by móc zamieścić swoją recenzję. Użytkownik dysponuje możliwością oznaczenia wybranej liczby gwiazdek, wstawienia treści oraz dodania zdjęć dotyczących produktu lub usługi. Jeśli przedsiębiorcy zależy na zdobywaniu większej liczby klientów, warto pogłębić swoją wiedzę o opiniach zamieszanych w Google.
Pozytywne opinie
Przychylne recenzje są szczególnie pożądane przez właścicieli firm. Klienci przez wyrażanie zadowolenia, sprawiają, że przedsiębiorcy widzą sens prowadzenia biznesu. Pozytywne opinie kreują wizytówkę firmy. Sklep internetowy zyskuje nowych klientów, a wysokie oceny przekładają się na wyniki sprzedażowe firmy.
Negatywne opinie
Niełatwo jest zmierzyć się z krytyką. Jednak trzeba być na nią gotowym. Od przedsiębiorcy zależy, jak poradzi sobie z odpowiedzią na negatywne oceny. Kiedy pojawi się negatywna recenzja, warto na nią szybko zareagować. Dołożyć starań, aby spełnić oczekiwania klienta i naprawić swoje błędy. Ignorancja może doprowadzić do niekorzystnego przedstawienia przedsiębiorstwa, produktu lub usługi. Wizerunek firmy może ucierpieć.
Fałszywe opinie
Nazywa się tak opinie, które zostały zamieszczone bezpodstawnie przez osoby, które nie skorzystały z oferty danego przedsiębiorcy. Może być to ruch nieuczciwego konkurenta, który swoim działaniem chce zaszkodzić rywalom na rynku lub atak „spamerów” generujący dużą liczbę negatywnych komentarzy. W takim przypadku można zgłaszać dodawane złośliwie komentarze, kontaktując się z Google w celu blokowania treści.
Im więcej, tym lepiej
Warto, aby Twój sklep internetowy mógł pochwalić się dużą liczbą opinii Google. Dzięki częstym rekomendacjom w wizytówce Google Moja Firma znajdziesz się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwana. Oznacza to, że potencjalny klient łatwiej na Ciebie trafi. W ten sposób dotrzesz do nowych osób skłonnych do skorzystania z Twojego sklepu internetowego. Wielość komentarzy wzbudzi zaufanie i przekona niezdecydowanych użytkowników do dokonania zakupu.
Zbieraj recenzje
Każda opinia ma znaczenie, warto zadbać o komunikację posprzedażową i zachęcić swoich klientów do pozostawienia komentarza o Twojej firmie. Jednym ze sposobów jest wysłanie maila z prośbą o dodanie opinii, co wymaga ciągłej kontroli zamówień. Dlatego warto pomyśleć o automatyzacji tego procesu.
Aplikacja Rating Captain jest rozwiązaniem, które wyśle prośby do Twoich klientów po tym, jak otrzymają swoje zamówienie lub skorzystają z Twoich usług. Dzięki wykorzystaniu narzędzia, oszczędzisz czas i nie będziesz musiał wysyłać samodzielnie indywidualnych próśb o opinie. Co więcej, aplikacja pozwoli na monitorowanie komentarzy zamieszanych zarówno w Google, jak i na innych platformach.